drukuj    zapisz    Powrót do listy

6116 Podatek od czynności cywilnoprawnych, opłata skarbowa oraz inne podatki i opłaty, Inne, Samorządowe Kolegium Odwoławcze, Zwrócono skargę kasacyjną do WSA w celu usunięcia dostrzeżonych braków, II FSK 1359/20 - Postanowienie NSA z 2020-08-04, Centralna Baza Orzeczeń Naczelnego (NSA) i Wojewódzkich (WSA) Sądów Administracyjnych, Orzecznictwo NSA i WSA

II FSK 1359/20 - Postanowienie NSA

Data orzeczenia
2020-08-04 orzeczenie prawomocne
Data wpływu
2020-07-07
Sąd
Naczelny Sąd Administracyjny
Sędziowie
Tomasz Zborzyński /przewodniczący sprawozdawca/
Symbol z opisem
6116 Podatek od czynności cywilnoprawnych, opłata skarbowa oraz inne podatki i opłaty
Hasła tematyczne
Inne
Sygn. powiązane
I SA/Łd 568/19 - Wyrok WSA w Łodzi z 2019-11-27
III FSK 2156/21 - Wyrok NSA z 2023-05-10
Skarżony organ
Samorządowe Kolegium Odwoławcze
Treść wyniku
Zwrócono skargę kasacyjną do WSA w celu usunięcia dostrzeżonych braków
Powołane przepisy
Dz.U. 2019 poz 2325 art. 176 par i par 2, art. 177a
Ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - t.j.
Sentencja

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Tomasz Zborzyński po rozpoznaniu w dniu 5 sierpnia 2020 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej J. G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 27 listopada 2019 r. sygn. akt I SA/Łd 568/19 w sprawie ze skargi J. G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim z dnia 2 lipca 2019 r. nr [...] w przedmiocie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi postanawia: zwrócić skargę kasacyjną Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Łodzi w celu usunięcia dostrzeżonych braków.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 27.11.2019 r. (I SA/Łd 568/19) Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi oddalił skargę J. G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim w przedmiocie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Od powyższego wyroku skarżący wywiódł skargę kasacyjną, nie zamieszczając w niej wniosku o rozpoznanie jej na rozprawie albo oświadczenia o zrzeczeniu się rozprawy.

Naczelny Sąd Administracyjny zważył, co następuje:

W wyniku wstępnego badania skargi kasacyjnej skarżącego Naczelny Sąd Administracyjny dostrzegł, że nie spełnia ona wszystkich wymagań formalnych. Zgodnie bowiem z art. 176 § 1 ustawy z dnia 30.08 2002 .r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r., poz. 2325; dalej: P.p.s.a.) skarga kasacyjna powinna czynić zadość wymaganiom przepisanym dla pisma w postępowaniu sądowym oraz zawierać oznaczenie zaskarżonego orzeczenia ze wskazaniem czy jest ono zaskarżone w całości, czy w części, przytoczenie podstaw kasacyjnych i ich uzasadnienie, wniosek o uchylenie lub zmianę orzeczenia z oznaczeniem zakresu żądanego uchylenia lub zmiany. W myśl natomiast § 2 wskazanego przepisu - poza wymaganiami, o których mowa w § 1, skarga kasacyjna powinna zawierać wniosek o jej rozpoznanie na rozprawie albo oświadczenie o zrzeczeniu się rozprawy. Jeżeli skarga kasacyjna nie spełnia wymagań przewidzianych w art. 176, innych niż przytoczenie podstaw kasacyjnych i ich uzasadnienie, to zgodnie z art. 177a P.p.s.a. przewodniczący winien wezwać stronę do usunięcia braków skargi kasacyjnej w terminie siedmiu dni pod rygorem jej odrzucenia.

W rozpoznawanej sprawie skarga kasacyjna nie zawiera wymaganego przez art. 176 § 2 P.p.s.a. wniosku o rozpoznanie jej na rozprawie albo oświadczenia o zrzeczeniu się rozprawy, niemniej do usunięcia tego braku formalnego skarżącego nie wezwano. Mając to na uwadze Naczelny Sąd Administracyjny na podstawie art. 180 P.p.s.a. zwrócił skargę kasacyjną Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Łodzi w celu uzupełnienia dostrzeżonych braków.



Powered by SoftProdukt